Aldo præsenterer: Den danske modeblogpris 2012

Optakten til den danske modeblogpris 2012 er nu i gang!

Optakten til den danske modeblogpris 2012 er nu i gang med et stærkt felt af danske og internationale modebloggere blandt de nominerede.

Den danske modeblogpris som blev afholdt for første gang sidste år er netop skudt i gang for 2012. Prisen præsenteres i år af ALDO, miinto.dk, Eurowoman, MTV og Google. Juryen til prisen består af ledende personer i organisationerne Danish Fashion Institute, Dansk Mode & Tekstil, Eurowoman samt det svenske StyleBy. Prisuddelingen finder sted den 8. november 2012 på Marriott Hotel i København og vil for første gang blive livestreamet på nettet via Google+.

Modeblogprisen i Danmark blev for første gang afholdt i 2011. Den nye pris blev taget godt imod af både bloggere samt af de danske modemagasiner. Onlineaktiviteten på sidste års modeblogprisen var også en stor succes med tæt på 50.000 afgivne stemmer til de nominerede blogs.

I 2012 er modeblogprisen igen tilbage for at sætte fokus på og hædre bloggerne, som i stadigt stigende grad er med til at sætte dagsordenen i det danske mediebillede. Alle nominerede bloggere er nøje udvalgt af juryen, som består af Anne Christine Persson (Danish Fashion Institute), Gertrud Bønnelykke (Eurowoman), Camille Berner (Eurowoman), As Øland (Dansk Mode & Tekstil) samt Columbine Smille (StyleBy). Nomineringerne fordeler sig på tre afstemningskategorier og en række jurykategorier. De bloggere som løber med en pris kan se frem til en del af den samlede præmiesum på 100.000 kr. samt en række andre sponsorpræmier. I september indledes den online afstemning, der afgør, hvilke bloggere der vinder afstemningskategorierne. Afstemningen vil foregå på sitet modeblogprisen2012.

I kraft af de involverede partnere placerer den danske modeblogpris sig i højere grad blandt etablerede Danske prisuddelinger. Noget der er behov for mener direktør for Copenhagen Fashion Week og jurymedlem, Anne Christine Persson:

- Bloggere bliver i stadigt stigende grad en del af den danske modescene – især på retail-niveau. Mange virksomheder som lever af at sælge modetøj markedsfører sig gennem bloggerne både online og offline, fordi mediet er så tæt på deres forbrugere som det er. Derfor er der absolut brug for at komme med på vognen i Danmark og sætte fokus på dette som fænomen.

Information om arrangementet samt adgang findes på www.modeblogprisen2012.dk.

Tirsdag, 18. September 2012