1. Forbliv hydreret

Du har hørt det før, og du kommer til at høre det igen, men er du virkelig opmærksom på, at alle fortæller dig, at du skal drikke mere vand? Sørg for at du får tilstrækkeligt med væske, før du går i byen, drik vand efter hver alkoholholdig drik og DRIK. MERE. VAND. før du lægger dig til at sove. Du vil vågne op med en strålende energi, i stedet for med en sygelig kulør.



2. Giv din mave et beskyttende lag

Vi ved, det er fristende, at indtage en flydende middag, især når du skynder dig for at gøre dig parat efter arbejde, men du vil fortryde det, når din ven sender dig hjem i en taxa før midnat. Det virker kun for Askepot. Fødevarer, der er rige på protein, kulhydrater og fedt, vil nedsætte din krops optagelse af alkohol. Hvis din mave er fuld, og du holder din alkoholindtagelse på et minimum, kan du feste du hele natten.



3. Tag en disco-lur

At drikke alkohol, når du allerede er udmattet, er opskriften på en katastrofe, som normalt involverer tårer og en strøm af pinlige SMS'er til den ekskæreste, du svor, du aldrig ville kontakte igen. Selv en lur på 10 til 20 minutter, før du går i byen, vil give din krop og hjerne lidt zen-tid, og forhåbentlig bevare smilet på dine læber helt til slutningen af natten, og dermed fjerne den værste frygt for tømmermænd den følgende dag. Hurra.



4. Tænk på din bankkonto

Før du involverer dig i at købe omgange eller købe den næste drink, som du virkelig ikke har brug for, bør du overveje indvirkningen på din økonomi. Vil du ikke være gladere, hvis du vågner fri for tømmermænd med lidt ekstra penge på din bankkonto, som du kan bruge til at betale brunch med næste dag? Jo, selvfølgelig vil du det.



5. Overvej en alkoholfri aften i byen

Uanset om du går ud og danser og nipper til en jomfru-mojito, eller organiserer en alternativ aften i byen med dine venner, hvor du bliver distraheret og drikker mindre, er det godt at have to eller flere dage i træk uden alkohol. Din krop vil takke dig bagefter.



6. Bliv sammen med dine venner

Det er altid godt at blive sammen med gruppen og passe på hinanden, for ikke alene vil du undgå tømmermænd, men også ulykker, mistede telefoner eller generelt risikable situationer. Hold sammen i gruppen og sørg for at I alle har sikker transport hjem.



7. Dans til du segner

Intet kan distrahere dig fra at drikke for meget som en rigtig god DJ, så nyd musikken mest muligt og få danset. Hvis du virkelig ønsker at have en drink i hånden, er det et godt tidspunkt til at få fat i en flaske vand - som meget bekvemt også fungerer som mikrofon.



8. Giv dig selv drikkeforbud

Planlægger du at blive ude indtil klokken to? Løsriv dig lidt tidligere fra baren, medmindre du drikker læskedrikke, og du vil føle dig så meget bedre tilpas næste dag. Husk, at det tager omkring en time for kroppen at bearbejde hver genstand, så jo tidligere du stopper med at drikke alkohol, desto mere tid har du til at blive frisk igen før det er morgen.



9. Læg planer for den følgende dag - bare ikke for tidligt

Hvis du ved, at du har noget at se frem til den næste dag, er der større sandsynlighed for, at du ikke overdriver det - men giver dig selv god tid til at hvile, for alle tilfældes skyld. Der er ikke noget værre end en alarm kl. 7 om morgenen, når du først gik i seng kl. 3 (selvom du stoppede med at drikke ved midnat!)